ד”ר ברקת ליהודה ברוך: “אתה פוגע ברופאים ובמטופלים בקנאביס רפואי”

אתמול בבוקר פורסם בעיתון מעריב כי “בניסיון לצמצם את מספר המתחזים לחולים הזקוקים לקנביס הרפואי, מפחיתים הרופאים הישראלים את מס’ האישורים לשימוש בסם”. הכתבה עוררה זעם בקרב ארגוני המטופלים בקנאביס רפואי ואף בקרב הרופאים המטפלים

ע”פ דבריו של ד”ר יהודה ברוך אשר פורסמו אתמול במעריב, כ-20% אחוזים מבעלי האישורים לקנאביס רפואי בישראל הינם בעצם מתחזים: “צריך לומר שמדובר באנשים שסובלים מכאבים אמיתיים, אבל כאלו שיכולים להשתמש במשככי כאבים אחרים”, אומר ד”ר ברוך. “הם בוחרים לעבוד עלינו על מנת לקבל קנאביס רפואי”.

דוקטור קרן ברקת-שיף
דוקטור קרן ברקת-שיף

ד”ר ברקת-שיף, הידועה בתמיכתה הרבה במטופלים בקנאביס רפואי, פירסמה הבוקר סטטוס בפרופיל הפייסבוק שלה בו פנתה לד”ר יהודה ברוך, האחראי הבלעדי על חלוקת האישורים לקנאביס רפואי בישראל, וקראה לו לפעול בשקיפות מלאה ולפרסם מיד את דוח התפלגות החולים שמקבלים היום קנאביס לפי סוגי מחלות.

כך כתבה ד”ר ברקת-שיף הבוקר:

לפני כחודש בשיחת ועידה שיזם ד”ר בועז לב התחייבתי לכתוב הצעה להתויות לשימוש בקנביס רפואי בטיפול בכאב. הופתעתי לראות היום מאמר במעריב שבו ד”ר יהודה ברוך מכריז באופן מתריס שחולים “עובדים” עלינו.

הופתעתי לראות שד”ר יהודה ברוך שמשום מה תוארו בכתבה אינו “המנהל לפי פקודת הסמים” – תואר שעד היום ליוה אותו בכל מעשיו – מצהיר שחולים שיכולים להיות מטופלים בתרופות אחרות מעדיפים קנביס. לפי עניות דעתי הכתבה פוגעת בכבוד הרופאים שממליצים על קנביס לשמוש החולים וכמובן גם בד”ר יהודה ברוך עצמו על כך שהוא מאשר שימוש בקנביס למי שלא צריך אותו.

אני מבקשת שמשרד הבריאות יפרסם בגלוי אם לא לציבור הרחב לפחות לחברי ועדת ההתויות ולצבור הרופאים את דוח התפלגות החולים שמקבלים היום קנביס לפי מחלות.
ברי לי שכל חברי ועדת ההתויות חייבים להיות מיודעים אילו חולים מקבלים היום קנביס רפואי שהרי לא דננו עד היום אלא בשאלה של תסמונת טורט כהתויה ולמרות שתסמונת טורט נשללה כהתויה – ישנם הלוקים בטורט שיש להם רשיון לשמוש בקנביס. כאב כרוני קשה הוא התויה – כאב כידוע לא נמדד אלא באופן סוביקטיבי – הגדרת הכאב עפי הארגון הבינלאומי לחקר הכאב IASP הוא “חויה רגשית ותחושתית לא נעימה….” – הגדרה שגורה וידועה לכל (אני מקוה). ומכיון שהערכת חומרת הכאב וההתמודדות עם הסבל שמלוה חולים שכואב להם אינם נחלת החותמים אלא נחלת המטופלים והמטפלים הישירים נראה לי שהמאמר רק מחדד את הבעיתיות בכך שהחתימה מופקדת בידי מי שאינו בא במגע עם החולים.

מין הראוי שנדע על סמך מה יצא ד”ר יהודה ברוך בהכרזותיו…
לי חשוב באופן מיוחד המידע הזה על מנת שאוכל להעזר בו בגיבוש ההמלצה להתויות.

 

טובי וקליין מדברים עם ד”ר ברקת-שיף (מתוך תכנית הרדיו “העיקר הבריאות”):

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר